Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

MYPLATESPACE – wiesz co jesz!

Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork’ dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.

Klient:

Wykorzystane technologie:

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Świat się zmienia. Zmienia się również sposób, w jaki ludzie jedzą oraz przepisy dotyczące żywności. Teraz nadszedł czas, aby cały przemysł spożywczy przeszedł rewolucję.


Problem w tym, że branża spożywcza nie zawsze podaje takie informacje o alergenach dla klientów. MYPLATESPACE powstało po to, aby ułatwić przepływ tego typu informacji.


Ludzie coraz bardziej interesują się zdrową żywnością, produktami organicznymi i weganizmem. Żądają przejrzystości w zakresie stosowanych składników, chcą jeść według wybranego stylu życia, diety, przekonań religijnych i wyborów dotyczących zrównoważonego rozwoju. Chcą po prostu wiedzieć, co znajduje się na ich talerzu.

Jakie było wyzwanie?

Zrewolucjonizować, unowocześnić i zmienić na lepsze przemysł spożywczy. MYPLATESPACE ma służyć jako czytnik DNA produktu, narzędzie marketingowe dla biznesmenów, żródło przepływu danych pomiędzy producentami, operatorami usług spożywczych (np. restauracjami) i klientami.


Głównym wyzwaniem było rozszerzenie technologii, którą chcieliśmy wykorzystać i stworzenie aplikacji dla 3 typów użytkowników: Dostawca usług spożywczych (lokalny, regionalny i krajowy), Operatorzy usług spożywczych (Restauracje, Kuchnie, Szpitale, Szkoły) i Konsumenci

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Rozwiązanie to usprawnia wszystkie aspekty dotyczące pochodzenia żywności i informacji o produkcie, które trafiają do użytkownika końcowego. Gdy użytkownik coś je, może natychmiast sprawdzić, co trafia na jego talerz.


Dzięki tej aplikacji każda restauracja może dać swoim klientom dostęp do szczegółowej listy składników i alergenów wszystkich potraw. Dodatkowo kuchnia (szefowie kuchni i kelnerzy) ma w czasie rzeczywistym dostęp do zamówień składanych w restauracji, a każdy klient może dodać komentarz ze swoimi wymaganiami dotyczącymi alergii pokarmowej.

W aplikacji możliwe jest również sprawdzenie dostępności produktów w okolicy – dzięki temu manager restauracji może precyzyjnie zaplanować zakupy.


Kluczowe funkcjonalności: Architektura bezserwerowa SaaS, Zarządzanie produktami, Generator przepisów i potraw, Kreator etykiet dla producentów wspomagający marketing produktów, Kreator menu dla restauracji, Udostępnianie kodów QR, Ciągłość działania, Multi-tenant lub model korporacyjny

Proces projektowy i workflow

W SOFTIQ pracujemy w metodyce Scrum. Do większości projektów podchodzimy w sposób zwinny, oparty na sprintach. Jak wiadomo, metoda ta pozwala na samoorganizację zespołu, a tym samym zwiększenie jego efektywności i skrócenie czasu dostarczenia gotowego produktu, co jest bardzo ważne zarówno dla nas, jak i dla klienta.
Realizacja projektu w fazach:

  1. Burza mózgów, planowanie
  2. Makiety Figma, tworzenie user stories, określanie funkcjonalności aplikacji
  3. Analiza i konfiguracja AWS (jesteśmy serverless, aplikacja zaczyna działać w momencie, gdy użytkownik zaczyna z niej korzystać)
  4. Projekty
  5. Implementacja
  6. Dopracowanie szczegółów i optymalizacja

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Satysfakcja i zaufanie konsumentów
  2. Promocja zdrowego stylu życia
  3. Zwiększona sprzedaż w branży spożywczej
  4. Wsparcie dla lokalnego biznesu i producentów żywności
  5. Dokładne rozpoznawanie alergenów z pomocą AI
  6. Zrozumienie zdrowych nawyków żywieniowych oraz znalezienie preferencji i równowagi dietetycznej
  7. Dbanie o markę firmy i produktów
  8. Dbałość o sprzedaż
  9. Usystematyzowanie danych i informacji o produktach
  10. Projektowanie i dystrybucja znaczków żywności (lokalne, bio, religijne, koszerne, halal)
  11. Możliwość generowania certyfikatów jakości żywności
  12. Szybka konfiguracja aplikacji
  13. Przyjazny interfejs użytkownika (UI)
  14. Łatwa integracja pomiędzy wieloma urządzeniami

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

System Rejestracji Broni 

Klient: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji 
Branża: Doradztwo
Zaprojektowanie i budowa systemu SRB, stanowiącego centralną bazę danych oraz dostawa i wdrożenie sprzętu i oprogramowania niezbędnego do jego poprawnego działania.  
promas_thumbnail

Promas

Klient: Slippurinn
Branża: Przemysł
Platforma pozwala na konfigurację wielu maszyn sortujących produkty (ryby) i ich niezależną pracę. Jej główną zaletą jest wysoka automatyzacja i łatwa konfiguracja.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book