Jaka była potrzeba biznesowa klienta?
Największą potrzebą klienta było dostosowanie platformy do wdrożonej dyrektywy unijnej, która nakazywała państwom unijnym przekazywanie dokumentów w formie ustrukturyzowanej i elektronicznej. Projekt PEF w Unii Europejskiej opiera się na standardzie Open Peppol, dzięki któremu możliwe jest wymienianie dokumentów z krajów UE oraz tych spoza związku (jak np. z USA).

Jakie było wyzwanie?
Musieliśmy zapoznać się z systemem EDI (Electronic Data Interchange), czyli elektroniczną wymianą danych.
Bardzo krótki czas realizacji projektu obejmował 9 miesięcy, podczas których musieliśmy wytworzyć 3 systemy/moduły – aplikację webową, API dla systemów zewnętrznych i aplikację desktopową, dostępną na Windows, Linux i macOS.
Jak sobie z tym poradziliśmy?
PEF jest platformą wspierającą proces obsługi zamówień publicznych i obejmuje 6 usług:
- Zamówienie
- Awizo dostawy
- Potwierdzenie odbioru
- Fakturę
- Fakturę korygującą
- Notę księgową
Rejestracja w systemie odbywa się przez prostą aplikację webową, bez zbędnych formalności. Wymagane są podstawowe dane dotyczące podmiotu, a potwierdzenie tożsamości odbywa się poprzez profil zaufany ePUAP. Dodawanie kolejnych użytkowników jest bardzo proste i może odbywać się poprzez zintegrowane systemy za pomocą API lub aplikacji desktopowej. Dane są synchronizowane między platformami, zapewniając spójność i aktualność informacji.