Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii

Platforma Elektronicznego Fakturowania (ang. Electronic Invoicing Platform, EIP) to system informatyczny, który umożliwia wysyłanie, odbieranie oraz przechowywanie faktur elektronicznych Projekt wykonywaliśmy wspólnie z firmą EDISON, dzięki czemu powstało konsorcjum PEF Expert.

Klient:

msrit_logo

Branża:

pef_thumbnail

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Największą potrzebą klienta było dostosowanie platformy do wdrożonej dyrektywy unijnej, która nakazywała państwom unijnym przekazywanie dokumentów w formie ustrukturyzowanej i elektronicznej. Projekt PEF w Unii Europejskiej opiera się na standardzie Open Peppol, dzięki któremu możliwe jest wymienianie dokumentów z krajów UE oraz tych spoza związku (jak np. z USA).

Jakie było wyzwanie?

Musieliśmy zapoznać się z systemem EDI (Electronic Data Interchange), czyli elektroniczną wymianą danych.

Bardzo krótki czas realizacji projektu obejmował 9 miesięcy, podczas których musieliśmy wytworzyć 3 systemy/moduły – aplikację webową, API dla systemów zewnętrznych i aplikację desktopową, dostępną na Windows, Linux i macOS.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

PEF jest platformą wspierającą proces obsługi zamówień publicznych i obejmuje 6 usług:

  1. Zamówienie
  2. Awizo dostawy
  3. Potwierdzenie odbioru
  4. Fakturę
  5. Fakturę korygującą
  6. Notę księgową

Rejestracja w systemie odbywa się przez prostą aplikację webową, bez zbędnych formalności. Wymagane są podstawowe dane dotyczące podmiotu, a potwierdzenie tożsamości odbywa się poprzez profil zaufany ePUAP. Dodawanie kolejnych użytkowników jest bardzo proste i może odbywać się poprzez zintegrowane systemy za pomocą API lub aplikacji desktopowej. Dane są synchronizowane między platformami, zapewniając spójność i aktualność informacji.

Proces projektowy i workflow

Faza I – Prototypowanie i makiety
Faza II – Uruchomienie wersji testowych dwóch głównych e-Usług publicznych – badania użyteczności makiet i prototypów aplikacji (raport i wnioski wynikające z przeprowadzonych badań)
Faza III – Dostarczenie wersji produkcyjnych e-Usług publicznych w naszej aplikacji webowej obejmowało realizację podstawowych funkcjonalności. Do tych zadań należała rejestracja podmiotu, tworzenie, przesyłanie i odbieranie dokumentów, a następnie ich wizualizacja, pobranie i wydruk.
Faza IV – Uruchomienie aplikacji desktopowej
Faza V – Akcje promocyjne, informacyjne, szkoleniowe

Co dostarczyliśmy klientowi?

Aplikacja webowa
Aplikacja desktopowa – dzięki której można korzystać z systemu w wersji online
API – dzięki której istnieje możliwość dołączenia systemów wewnętrznych (np. księgowości)
Dokumentacja
Środowiska – produkcyjne, testowe wewnętrzne dla nas i klienta, integracyjne oraz szkoleniowe
Szkolenia

Jakie korzyści zyskał klient?

  1. Automatyzacja procesu fakturowania

  2. Zmniejszenie ryzyka błędów i pomyłek

  3. Oszczędność papieru

  4. Oszczędność czasu

  5. Możliwość wystawiania faktur do klientów publicznych (ministerstwa, szpitale, jednostki organizacyjne, samorządy)

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

Projekt dla prywatnej uczelni

Klient: Projekt dla prywatnej uczelni
Branża: Edukacja
Zaprojektowanie i budowa systemu SRB, stanowiącego centralną bazę danych oraz dostawa i wdrożenie sprzętu i oprogramowania niezbędnego do jego poprawnego działania.  

MYPLATESPACE

Klient: Cluiid
Branża: Przemysł spożywczy
Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork' dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.

CRM Mercedes Dealer

Klient: Grupa Wróbel
Branża: Automotive
Scentralizowane rozwiązanie CRM dostosowane do potrzeb działów obsługi posprzedażowej, oferujący kompleksowy zestaw wbudowanych funkcji i procesów. Obejmują one windykację, korekty roszczeń, monitorowanie zadań, zarządzanie kampaniami i raportowanie, wszystkie zaprojektowane w celu usprawnienia operacji i poprawy obsługi klienta.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book