Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy model współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book

Grupa Wróbel CRM Mercedes Dealer

Grupa Wróbel od ponad 30 lat rozwija sieć salonów i serwisów Mercedes-Benz oraz Mazda. Firma posiada ponad 15 salonów w zachodniej Polsce. Według Forbesa znajduje się również na liście TOP500 największych firm w kraju. Jej przychody przekraczają 1 200 000 mln zł. Polski Instytut Credit Management nagrodził klienta w 2022 roku za kompleksowe podejście do zarządzania ryzykiem i windykacji. Integracje: Microsoft Active Directory, Office 365, ERP, system księgowy, system HR, bramka SMS, serwer Call Center

Klient:

Branża:

Wykorzystane technologie:

> 90000

Faktur zaimportowanych do systemu

> 26000

Faktur rozpoznawanych i przetwarzanych automatycznie dzięki zaimplementowanym regułom biznesowym

> 32000

Połączeń z klientami

Jaka była potrzeba biznesowa klienta?

Dzięki automatyzacji procesów biznesowych związanych z obsługą posprzedażową, nasze rozwiązanie CRM nie tylko poprawi wskaźniki związane z opóźnieniami w płatnościach i zapewni zgodność z normami ISO, ale także poprawi jakość relacji z klientami i rozliczania zadań. Doprowadzi to do znacznego wzrostu wydajności i produktywności, wzmocni zespół i zmotywuje go do osiągania jeszcze lepszych wyników.

Jakie było wyzwanie?

Procesy korzystały z plików Excel na współdzielonych zasobach. Pliki zadań były generowane codziennie lub co kilka dni, w zależności od procesu. Informacje zwrotne z wykonanych zadań były umieszczane w tych samych plikach. Większość danych wprowadzanych do plików miała postać nieustrukturyzowaną. W związku z rozwojem organizacji, a tym samym wzrostem liczby obsługiwanych spraw, pojawiły się następujące problemy:

  1. Brak możliwości raportowania zadań
  2. Brak możliwości pomiaru efektywności procesów
  3. Znaczący wzrost liczby błędów w obsłudze posprzedażowej
  4. Zauważono duże problemy w komunikacji między pracownikami
  5. Czas onboardingu nowych pracowników obsługujących procesy znacznie przekraczał oczekiwany czas, co skutkowało niską produktywnością i wysoką rotacją.

Jak sobie z tym poradziliśmy?

Rozwiązanie polegało na zaprojektowaniu i wdrożeniu rozwiązania klasy CRM zintegrowanego z obecnymi systemami klienta.

Rozwiązanie obejmowało:

  1. Wdrożenie modułu kartoteki klientów, pobierającego dane z istniejącego systemu ERP na bieżąco
  2. Wdrożenie procesu windykacji, który automatyzuje pracę pomiędzy działem kontrolingu, obsługą klienta i telefonicznym biurem obsługi klienta
  3. Wdrożenie procesu zarządzania reklamacjami z wbudowanymi mechanizmami kontroli w celu spełnienia wskaźników jakości zdefiniowanych w ISO
  4. Wdrożenie wielokanałowego modułu klasy contact center nadzorującego działania związane z kontaktem z klientami
  5. Przygotowanie pulpitów menedżerskich i raportów niestandardowych
  6. Wdrożenie modułu produktowego zintegrowanego z istniejącym systemem ERP

Rozwiązanie posiada wielopoziomowy system autoryzacji zapewniający poufność danych

Proces projektowy i workflow

Projekt składał się z kilku faz, w ramach których realizowane były sprinty zgodnie z metodyką Agile

Faza 1 – Analiza i planowanie

W fazie analizy dokonano przeglądu procesów (as is) i zaprojektowano procesy docelowe (to be). Po zakończeniu analizy zaplanowano kamienie milowe i wskaźniki sukcesu dla każdego produktu.

Faza 2 – Wdrożenie

Wdrożenie polegało na opracowaniu oprogramowania i integracji z obecnymi systemami klienta. Prace zostały przeprowadzone zgodnie z metodologią Agile w sprintach trwających od 10 do 20 dni roboczych. Po każdym sprincie, produkty były prezentowane klientowi. Retrospektywy odbywały się raz w miesiącu.

Faza 3 – Testy z użytkownikami

Testy użytkownika były przeprowadzane za każdym razem, gdy każdy moduł został ukończony i dodatkowo po integracji z innymi modułami lub systemami innych firm.

Faza 4 – Optymalizacja

W zależności od wyników testów wykonywano dodatkowe prace w celu optymalizacji funkcjonalności wykonane w fazie początkowej.

Faza 5 – Komercyjne uruchomienie i rozwój

Po uruchomieniu komercyjnym klient otrzymał wsparcie autora w postaci umowy SLA i usług rozwojowych w celu zimnego uruchomienia i dostosowania.

Jakie korzyści zyskał klient?

Rozwiązanie dostosowane do indywidualnych procesów. Po wdrożeniu projektu możliwość nadzorowania zadań poszczególnych zespołów i pracowników. pracowników. Menedżerowie otrzymali doskonałe narzędzie do zarządzania i rozliczania pracy zespołów. Efekty pracy w postaci przyspieszenia procesów uległy znacznej poprawie. Odnotowano również wzrost satysfakcji klientów, zadowolenie pracowników z pracy i postrzeganie firmy jako nowoczesnej, ponieważ wyposażono ich w nowoczesne narzędzia pracy.

Konkretne cele biznesowe:

  1. Zmniejszenie średnich opóźnień w płatnościach o > 30 dni
  2. >98% roszczeń rozwiązanych zgodnie z określonymi KPI IS
  3. Skrócenie czasu wdrażania pracowników do 14 dni

Zainteresowały Cię nasze usługi?

Jeśli jesteś zainteresowany usługami projektowania i budowy oprogramowania na indywidualne zamówienie, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Wspólnie ocenimy, które z kompetencji zespołu SOFTIQ będą wsparciem dla Twojego projektu. 

Zobacz także

System Rejestracji Broni 

Klient: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji 
Branża: Doradztwo
Zaprojektowanie i budowa systemu SRB, stanowiącego centralną bazę danych oraz dostawa i wdrożenie sprzętu i oprogramowania niezbędnego do jego poprawnego działania.  
promas_thumbnail

Promas

Klient: Slippurinn
Branża: Przemysł
Platforma pozwala na konfigurację wielu maszyn sortujących produkty (ryby) i ich niezależną pracę. Jej główną zaletą jest wysoka automatyzacja i łatwa konfiguracja.

MYPLATESPACE

Klient: Cluiid
Branża: Przemysł spożywczy
Współpraca z brytyjskim start-upem Cluiid, twórcami MyPlate Space, platformy 'field to fork' dla przemysłu spożywczego. Globalna aplikacja dla producentów żywności, punktów sprzedaży żywności i konsumentów żywności.
Szukasz zespołu IT do swojego projektu? Sprawdź, jak wybrać najlepszy modelu współpracy i odpowiedniego partnera! Pobierz e-book